niedziela, 8 stycznia 2012

Czekoladowo...


 Długo zastanawiałam się nad tym, czy drewniany dom lepiej wygląda w bieli czy w czerni (ciemnym brązie). Poszperałam na skandynawskich stronach - domów białych jest mnóstwo, zachwycają, ale... są białe. Dlaczego mówię "ale"? W polskich warunkach taka elewacja wymagałaby dość częstego malowania (patrząc na to, że Norwegowie średnio co kilka lat malują cały dom, a ich powietrze jest czystsze i nie ma przemysłu, my musielibyśmy jeszcze częściej). Oczywiście zanim dojdziemy do wyboru farby na elewację minie jeszcze sporo czasu i wiele wody upłynie, ale... pomarzyć można ;) I podzielić się kilkoma zdjęciami (wszystkie znalazłam w internecie).

Mój faworyt (pierwsze i drugie zdjęcie).








9 komentarzy:

  1. i zdjęcia i zmiana wystroju bloga - wspaniałe

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne domy! Aby twoje marzenia się spełniły jak najszybciej!

    OdpowiedzUsuń
  3. podoba mi się ta czekolada! z białymi okiennicami jeszcze bardziej!

    OdpowiedzUsuń
  4. Racja w polskich warunkach trzeba liczyc sie z corocznym malowaniem, niestety nie mamy takie powietrza...:( domek w ciemnych kolorach z jasnymi dodatkami bedzie wygladal super:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie to połączenie ciemnego brązu i bieli - to jest docelowy kolor elewacji ;) Tylko trzeba będzie się przyuczyć, żeby takcie cuda zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. moj @: a_tyminska@yahoo.com

    ... napisz cos wiecej o tych maszynach jesli sie orientujesz - na aukcji jest niestety tylko aktualnie taka (jesli chodzi o ładny design):

    http://allegro.pl/ciekawa-maszyna-do-szycia-lata-50-i2034380703.html

    chyba to rosyjska Tuła ... wiec gorszy egzemplarz ....Twojej nie spotkałam - może warto poczekać i poszukać jeszcze!

    OdpowiedzUsuń
  7. zachęcają żeby wjeść i sie w nich rozgościć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No ładnie!
    Ja chciałam namówić mojego, do obłożenia elewacji drewnem i pomalowania go na czarno, ale byłby chyba rozwód (choć i tak pewnie będzie). Widziałam takie domy na Śląsku w okolicach Świerklańca. Oczywiście stare, z białą stolarką. Cudo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jest najlepsze - choć trochę nasz dom może nawiązywać do regionalnej tradycji ;) PS z tym rozwodem zawsze jest 50 na 50 - albo będzie, albo nie będzie :D

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...